Sunday, December 6, 2009

aku dah mula berdiri


tiada siapa yang boleh pedulikan diri aku sendiri, lebih dari aku sendiri.
maka aku sudah mula berdiri. alhamdulilah. berdiri perlahan - lahan.
aku sedar terlalu singkat masa yg ada. lagi beberapa hari tamatnya 2009.
tamatkan dengan sia - sia? tidak! aku mesti tamatkan dgn 1 pencapaian.
baru aku boleh tersenyum puas dgn diri sendiri. (syok sendiri itu penting kdg2...)

aku sudah mula buat kerja sekolah. haha. 1 permulaan baik. bagus3! thee.
ada org sedang bersenang lenang, tersenyum dgn jalan hidupnya. dipermudahkan Allah.
aku tumpang gembira. tanda Allah menyayanginya. aku bertanya. apakah aku,
dilupakan? apakah aku sudah tidak disayangi Allah? sekilas aku menggelengkan kepala.
Allah syg aku dgn cara lain, aku diuji pula kali ini. demam pula. tandanya...
Allah mengurangkan dosa aku. terima kasih tuhan! sbb buat aku sedar.
aku masih tidak Kau lupakan. i am blessed to see and feel that =]

aku bgn subuh, aku terus mkn roti. bukan lapar. tp alas perut utk menelan ubat.
panadol atau ubat tidur bukan pilihan terbaik buat masa ni. sbb nnt aku muntah.
aku dah agak 'allergy' dgn ubat - ubat tu. ada sejarah hitamnya. maka.
ku telan saja ubat selsema yg ada. demam, sakit tekak, selsema, sudah kurasakan.
sekarang, masih lg sakit tekak, mataku berair tanda panas, selsema sedikit.
badan? panas sedikit mungkin. akanku tnggu hari esok, makin pulih atau tidak.
kalau tidak, DR. Mariam tercinta akan tgk muka aku lagi.

sepanjang kesihatan aku kurang memuaskan ini, tidak sekali pun. sekali pun tidak.
tidak aku maklumkan pada mama dan abah. aku risau mereka bimbang.
lantas perkara yg sama aku pesan pd kak sally dan akma. jgn bgtahu mereka.
tp aku tahu, doa mama dan abah masih selamat sampai pdku. ku rasakannya.
Tuhan. aku sedar kau menarik seorg - demi seorg insan yg menyangiku.
sahabat... itu yg aku maksudkan. lebih dari itu? aku tak pasti. tapi. aku sedar jg.
sebenarnya, Kau sedarkan aku, hambaMu ini bahawa Engkau masih ada.
Engkau Maha Melihat, Mendengar, Merasakan apa yg aku lalui. =]]

Kelas di UIA. alhamdulilah so far so good. tp kan. aku tak nak ckp lebih2.
takut nnt ada di antara mereka TERbace blog aku ni. mati aku syok sendiri. haha.
yg menarik sgt buat aku, 1 kelas aku ada dlm berbelas org, pelbagai latar belakang.
student, termasuk aku dlm 3 org. ada 2 org fresh graduate, dan yg lain bekerja.
dan plg aku rase cam nak buat muka -___-'' adalah sbb mereka majority mmg terorr english!!!
just they would love to improve more, and hilangkan nervous utk communicate. oh hebattt!
4 lelaki dan selebihnya wanita. oh yeah! disebabkan kepelbagaian ni, aku rasa seronok.
ada cikgu BM, nurse di IJN, businessman, student statistic UM, graduate dr Jordan, dll.
kita tgk mcm mana kelas seterusnya nnt. harapnya lebih baik. insya Allah.

itu saja. terima kasih buat semua yg membaca, dan berdoa dr jauh.
terima kasih yg membaca dan memberikan semangat. nora, hawa, ruzanna, mai, ttm.
nabil, bha, afiq, dll yg secara tak langsung masih tanya khabar. ramai lg. tqvm.
terima kasih yg masih bimbang. dan ambil berat. tak lupakan aku. and the truth is.
u know i miss u too... and i miss myself too. god blessed us insya Allah. amin! =]



No comments:

Post a Comment