Tuesday, July 6, 2010

habis diploma nanti...


minggu depan baru tamat praktikum. aummm~ ape motif buat bunyi? entah.
tarikh keramat 18 julai cepatlah muncul!

8 julai - eclipse twilight. semalam cuba booking, sudah fully booked di mid valley '-_-''
terima kasih GSC. esok aku bergegas, terpacak tegak di kaunter GSC seawal 10pg.

kawan-kawan sekalian, tumpang tanya.
Kalau sudah ambil IELTS, perlu lg ke ambil MUET utk ke IPTA?

sy mahu sambung degree di IPTA, dan oversea kalau blh. tp ye lah, MUET syaratnya.
tgk tarikh tutup pendaftaran hari tu, 16 Jun, terlambat few days je! huwaaa.
terpaksa tunggu tahun depan punya. HUWAAAAAA!!! ;(

tp itulah jgk, sy diploma IPTS. maka faham sajalah pandangan org lain. apa?
mmg lah SPM aku 5A je. sape tah memandai kate 8A. muahaha. mmg tak dpt matrix.
(tak de rezeki kot. kwn aku 1A ngan 2A pun dpt gi matrix) tp ada hikmahnya. ;)
nak pula aku gi UPU engineering? NO NO NO. sikit pun tak pernah minat engineering.
aku tolak tepi tawaran tu -which is ramai org kata aku bodoh & rugi.
ngoi! aku tak minat, nnt kaw tgklah aku tak enjoy langsung belajar.
dan aku ends up dgn MAJORITY org skrng, belajar & kerja benda yg tak minat.
aku tak mahu jd typical dr segi itu! ;P

sampai hati UIA tak mahu terima aku minta law? sobbb. mmg harapanlah aqilah.
UITM pun tak terima. waa. tapi tak pe lah, sbb wkt sem berapa tah. aku ada ambil law.
law of communication - ada la sipi2 akta and undang2 segala bagai. the thing is.
tedetik dlm hati aku "nasib baik tak ambil law. aku tak minat hafal" then aku pk balik.
nape aku nk jd lawyer? sbb aku suka bila kita pertahankan hak org lain dgn yakin!
tp itulah, proses pembelajaran die aku tak minat. so cam gane? '-__-''

jgn perasanlah diri. zaman kaw SPM, UIA terima budak 8A, 9A je utk law.
UITM, ada jgk 5A dia terima. entah kenapa aku tak dapat? hurm. wondering~
maka tolak ke tepi. ambil saja pilihan yg lain, yg at least ada sedikit minat.
maka dipupuk minat itu mekar. cintaku pd broadcasting ;)

CGPA lebih 3.0 so far. boleh la kan? 3.33 kot. tak ingat. tp...
tak masuk lg 1 paper - bulan 8 nnt baru ambil, sbb wkt exam, pergi umrah.
and tak masuk lg GPA utk FYP and marks internship lg. harap2 tambah.
kalaulahhh 3.5 above lg gempak... wuuu~

itulah. pointer makin lame makin turun. ngeee. bnyk lemak kaw ni aqilah!
mmglah kami bnyk practical, jln sana jln sini. tp teori ttp ada dlm exam. adatlah.
kamu tak tahu bertapa malasnyaaa sy membaca. gile last minute. pernah terfikir.
sylah student perempuan plg sgt tak suka membaca. tak serupa perempuan!
dan sebenarnya kan. rinduuu sgt maths. sob sob. maths maths maths!

okay lah. ramai org sudah mula bertanya. apa aku mahu buat tamat diploma ni?
jawapan aku utk kwn2 rapat - aku nak mengangkan dulu dkt rumah sampai bulan 12 ;P
sbb? sbb daripada sem5 sampai sem7 (intern) sekarang ni, kami tak ada cuti okay!
org lain cuti, kami buat mcm2 project. tambah tolak, lebih setahun kami tak cuti!
maksud aku, mmg tak ada cuti sem apa semua tuh. straight intern plak tu. fuhh~

apa aku nak buat sementara bulan 12? banyak woo plan aku!
survey tempat2 aku boleh further study, ambil MUET, IELTS. then,
hari2 aku masak menu baru -bnda plg menggembirakan mama & abah.
apa lg, kembangkan balik jualan tudung aku. kemudiannya.
aku mahu ke macam2 kelas, kursus or seminar. mahu belajar mcm2 bnda baru.
belajar drive merc, xtrail mama & abah - bnda no2 menggembirakan mama & abah
dan aku hajat nak gi bercuti. ye enjoy! wahhhh.

oklah. aku nak mandi. tgh tnggu nabil actually. huhu.
aku dah masak macaroni goreng + moist choc cake. nak suruh dia makan! ;)
aku cuti ini hari! esok jg, jumpa finaz baru blk dr russia + naiya. tata!



No comments:

Post a Comment