Monday, February 8, 2010

when the blue sky is over my head

350am. mata ku terbuka. terus aku bangun, menuju ke laptop. gaaa. bertuah pnye budak. adatlah org demam, cuma kali ni demam ni special skit. selalunya demam aku just flu + throat pain. as for this time, ++ berat kepala & badan penat. pinggang aku terasa cpt sakit. apakah?

akhirnya. 8 feb 2009, blog ini di-private semula buat kali ke-2. owh ye. atas keselamatan diri an? anggaplah beberapa hari yg baru berlalu, aku dirundung sakit yg pelik. kemarahan yg melampau apabila berada di rumah. tp aku sendiri sedar, ia melampau. seolah - olah itu bkn aku. diiringi dgn tangisan aku, doa abah dan mama, ustazah, aku makin pulih. keluarga mengambil langkah berhati - hati. anggap saja semua kerana akibat permainan syaitan yg dilakukan oleh manusia lain. siapa? biarlah Tuhan saja yg balas.

hurm. gaya penulisan BM aku agak cliche~ haha. poyos. hampir 5am, masa 'call time' mama. 'call time + wake up time' = sama je kan? i think so. btw. skrng final sem, sem pendek. mahu mati jg pk maw cari sponsor. kebetulan mcm2 nak jd skrng. kdng aku rasa bersalah dgn ahli kumpulan FYP (final year project) sbb aku rasa beberapa kali da aku excuse dr meeting. atas sbb fmly & kesihatan.

berckp ttg fmly, 2 feb 2010 - kereta mama kena pecah. samun / rompak. wkt pulang dr sekolah, 240pm, kurang 5 km keluar dr sekolah, di traffic light. lampu merah. kereta mama berada di tengah. tidak di dpn mahu belakang, tidak di kiri mahu kanan. mama ambil salah 1 hp, hp fmly ke luar dr handbag, utk call abah. saat itu, bunyi kuat kedengaran. cermin di seat pemumpang sebelah mama, dipecahkan. lantas seorg pemboceng motosikal memasukkan separuh badannya ke dlm kereta dan mengambil handbag mama. sekelip mata, penunggang itu memecut laju. pengguna jln raya lain? hanya kaku melihat mama menangis dan mama memandu setelah lampu hijau.

bercakap ttg hidup sepanjang 2010 ini, sungguh aku rasa 2 bulan ini dah terlalu bnyk mengajar aku ttg erti hidup, dlm aspek yg baru. org yg syg dtg dan pergi, kuasa Allah, dunia yg semakin kejam, oh pembetulan, manusia yg makin kejam, dan terlalu bnyk lg. ok. tiba - tiba rasa lapar. baiklah, the bright sight of what i've been through so far - new friends. a lot of. lya, ainie, ajin, yan, yana, and almost 20 of them. and also those uncles, aunts, juniors from IIUM english class! ta-daaa. almost 20 of them too. i've learnt bout lots of new words. yarrr~ it's the teenagers word nowdays. haha. and and, i begun to love maggie goreng. what else? bnyklah! i like ;))

btw, i would like to thanks those who r still there 4 me, well basically i'm just too complicated + weird. diff than others kot. thanks to those who was being so patience esp fmly, and not to 4get, u, nabil. talking bout nabil... hurm. a simple explanation here - he makes me happy. that's it. if u do really know me, u know that i've this kind of attitude - i dont simply judge ppl. i don't. and i don't choose to be with who, basically depending on their look, status, material stuff, or anyhting else related with not-knowing-their-inner beauty. so, stop pointing ur finger at me as if i'm always the sinner, cuz, i'm kinda know, everything i do, everything i choose, and everything happened for a reason. and to be exact, the main reason of not being judgmental - cuz i'm no one to judge ppl.

wahhh. makin lapar. see. demam - demam pun lapar. sbb tu tak pernah kurus kalau demam. just ni pun tekak payau2 skit, itu yg kurang mkn. perut ttp bagi tanda mcm biasa. haha. btw, hp maxis hari tu kene block dr 5th january, baru ok 1st feb hari tu. nape lame sgt? sbb autobill stuck. nape stuck? sbb abah tukar creditcard, so, die pending. haha. owh. regarding to mama's trauma selepas kereta kena pecah, abah ambil EL n blk KL last 3th feb til 8th feb just now. abah thanks 4 secret recipe, i've been craving for it quite a long time! and thanks 4 those u-called-it-apron-dress. haha. i love that dress ok abah, even when both u and mama called it 'apron' gaaa~ thanks 4 everything lah abah. ikea stuff, meatballs, and not to 4get, 2 hours karokae at wangsa walk.

since it is almost 5am, and my eyes are getting red, idk it's a sign of sleepy or fever, haha. ok, that's all for now. or else i guess i wouldn't stop writing. hee. take care ppl. choose ur path to live ur life. till then~







No comments:

Post a Comment