Monday, January 18, 2010

ada Allah dlm hati



lepas subuh td, tdow blk. owhhh. lame da x disiplinkan diri, jgn tdow pas subuh. i mean. for these past few months, most of the reason i did that sbb keje lah. ni utk ble ade mase free skit ni, tlglah jgn tdow blk qlah! kate nak g playground. ngeh3... tp memandangkan rumah ni plg dkt dgn main building mindef (ministry of defense), makanya ramai plak org parking sane sini n jln sane sini g berkhidmat utk negara! grrrr~

td terjaga dr tdow sbb leon hantar SMS ckp class cancel! excited jap je. japppp je. 3 saat. sbb pk blk, xkan blh lari mane pun. final sem. semlm meeting FYP. register sem 7. senior weyhhh! superrr senior. tp haramlah x kenal sorang pun junior selain sem 6. ngeh3... kolej x besau mane pon tp, yerlah, sume bz so x delah adengan terserempak sgt. kdng terserempak junior pun, tataw die org junior sbb muka MACAM senior dgn gaya yg superstar belaka~

BZ + duit + tenaga + stress + enjoy =
menunggu dgn senyuman sambil angkat2 kening. wahahaha

btw. semlm masa meeting FYP, at the end, me + bhai + salghee + miraghee + ito main tulisan jawi. u know, i was good in reading but not that so good in writing. yup. miraghee was good in both. so did salghee. n we enjoyed that moment. cantikkan tulisan Allah ni? hurmmm... and kami mengaji jgk. tgk balik ayat hafazan masing2. tgk jgk tanda2 akhir zaman. cakap ttg alam kubur. and also, we agreed - manusia mudah lupa. so did us T___T

kadang... dlm kekejaman manusia. aku rasa lucu. (sarcastic)
mcm mana...
seorg perempuan yg mengandung anak 9 bulan 10 hari, blh buang anak mcm sampah
seorg lelaki yg terlalu ikut hati muda, blh rembat semua anak dara tak kisah cantik atau tak
seorg ayah blh merogol, meliwat, membunuh anak sendiri dari darah daging sendiri
seorg manusia yg punya hati, akal, tapi tak punya perasaan atau fikiran waras

sedih sebenarnya bila fikir semua tu... hurmmm...

aku. aku sebenarnya, seorang manusia yg hari - hari tak terlepas dr buat dosa. sengaja atau tak sengaja. yg sengaja, kadang aku sedar sgt benda tu berdosa. tp adat manusialah kan, rasa bersalah, menyesal, tp, buat benda jahat tu kan seronok? jd lupakan akhirat. jahilnya aku. haih~ entahlah. kadang pernah pk. bila maw betul2 insaf. i mean, benda yg dah taw berdosa, jgn buat secara sengaja. kang jap lg esok lusa mati, padan muka. tapi... 1 benda. yg hanya aku, dan tuhan tahu. bertapa banyak aku cuba untuk berkomunikasi dgnNya setiap masa. setiap hari aku tak lupa, walaupun hanya dari dalam hati aku...

kadang, time aku tgh menghampiri dosa tu, aku minta ampun dlm hati. dan menjadi kewajipan aku meminta ampun dr Allah setiap hari sebelum tidur. walaupun kadang kala, aku rasa dgn apa yg aku dah buat, Allah tak akan dgr kata - kata aku. jgn slh fhm maksud aku, maksud aku, aku sedar dosa aku terlalu bnyk, and aku sendiri rasa diri ni hina di sisi Allah. tp Allah tu Maha Mengasihi kan. ingt, Dia dgr rintihan semua hambaNya. tiada pilih kasih! hurmm... entahlah. aku rasa tahun ni, azam utk jd jahat tu makin lama makin menjadi. penat jd baik. kot~ tp bukanlah jahat kejam, cuma keras hati n buat apeee je aku nak. tak pk perasaan org lain sgt~

aihhh.. jujur. jujur sgt aku ckp, aku rinduuuuu sgt Allah. aku rinduuuu sgt ketenangan hati aku. aku rinduuuuu kelembutan aku. aku rinduuuuuuu semua kebaikan yg dtg dr Allah. aku... teringin ke tempat itu. bertemu dgnNya. walaupun aku amat sgtlah tak bersedia...

few weeks ago. i met one ustaz. he came to my new house utk u know, pagar rumah. and i met him, in person. dia ckp...

"awak tak ada apa - apa masalah. kawan - kawan ramai, tak ada yang dengki sangat. yg dengki awak tak kenal awak pun. biar mereka. hidup awak mudah. biasalah ada turun naik, tapi awak boleh hadapi. awak ada bf? (ngeh3... aku dah sengih. he asked me 2 give a name. i gave one.) owhh... budak ni baik. solat tak tinggal. tapi buat masa ni kawan dlu. hurm... ada apa2 masalah?"

ada. then mulalah air mata lajuuuuuuuuuuu.

"sy rasa ada bnda yg kosong dlm hati sy. rasa rinduuu sgt dgn tuhan"

"setiap satu air mata kamu tu, Allah kira. Allah tu Maha Pengampun."

waaaaaaaaaa. bnyk sudah rahsia diri didedahkan utk pengajaran siapa2 yg rajin bace.


semlm, mama ambil dr kolej. **utk pertama kalinya blk rumah siang hari utk 6-7 bulan ni.** pergi pasar malam seawal pukul 445pm. gileee la bnyk brg mama borong. mukeee aku x leh blaaaaaaa la kan penat. haha. busuk perangai si anak nih! then. nak dijdkan cerita, blk rumah kul 5 lebeyh tu, dlm 550pm, tertdowww. i've got a weird dream.

utk pertama kali aku raseee bunian yg muncul dlm mimpi aku. bkn syaitan.

tempat itu putih. tenang. sebuah rumah ke mahligai tak pasti. seorg lelaki, punya 3 org anak. apa yg aku ingt, 3 orang anak tu mengajak aku solat. muka bersihhh sgt. sgt bersih sgt cantik sgtlah bersinar muka mereka. aku bangun solat.

terus terjaga dr tidur. buka mata, mmg terus bangun dr katil, keluar je bilik, terus azan maghrib. whoaaaaaaaaaa. rase mcm, SEMACAM. tak kanlah syaitan nak kejut aku bgn tidur utk solat?

tp seriously, kalau syaitan yg muncul dlm mimpi tuh, tatawla kan. tp mereka yg kejut aku solat itu, sgtlahhhhhhhh bersih. tataw nak ckp camne. itu saje hari ni.









No comments:

Post a Comment