Friday, April 8, 2011

disney princess

kalau dulu otak si kecil ini pernah berangan-berangan nak masuk syurga sebab nak ada semuaaaa baju princess-princess Disney. sebab dulu mama kata, "kalau buat baik, masuk syurga, boleh dapat apa kita nak". bersinar-sinar mata si kecil ni dan terus berazam... "kalau saya masuk syurga, saya nak semua baju princess disney. betul semuanya ada?" tersenyum si ibu.

oh tapi hakikatnya time tu otak cetek, maka abaikan saja angan si kecil itu. eheh. tapi dulu waktu kecik memang suka sangat tgk cite kartun, especially disney lah kan. sampai ade video tape, yg boleh rosak berkulat, lepas tu cuci video player banyak kali pasal nak tengok video cite kartun disney. terpengaruh sangatlah kan sampai azam hingusan nak baju disney bebanyak kalau masuk syurga nanti ;')

tapi memang tak dapat dinafikan disney punye kartun sampai skrng pun kalau ade dkt wyg, mesti mau tonton pnye sbb selalunye mmg best & klako! dah berpuluh tahun tp disney masih maintain, kalau tak masakan ade Disneyland yg menjadi kegilaan ramai kanak-kanak dan org dewasa. okay hari ni nak summarize sikit princess-princess disney yg utame.


snow shite. aurora (sleeping beauty). jasmine (aladdin). ariel (mermaid). beauty. cinderella


dulu dalam antara 6 cite puteri-puteri ni, paling sukeee ade 3. serius tataw nak pilih mane no1 antare 3 cite nih. 3 cite nih - cinderella + sleeping beauty + beauty & the beast. cite paling ta suke snow white. eh jgn salah faham, tak suke tu maksudnye tak fanatik lahh. kang ade peminat snow white boo plak. tskkk. erm, kurang minat snow white, entah? sebab rambut die x panjang kot. haha. pemikiran budak kecik time tuh macam tuh :P tapi snow white pun lawak sbb ade 7 org kerdil tuh!

cinderella. sampai ada cite Melayu buat cam cite cinderella ni kan. well, aku paling ske tikus-tikus tuh. siap pandai buat baju utk cinderella! comelll gileee. cindrella ni yg ade mak tiri and 2 org adek beradek tiri yg jahat nak mati tuh. tp in the end dpt gak die kawin dgn putera lepas jumpe kasut yg matching dgn kaki cinderella tu! dah name pun fairy tale an. mestilah ending "they live happily forever and after"

cinderella

lepas tu suke burung hantu pun sebab tgk burung hantu dlm cite sleeping beauty. boleh? sleeping beauty ni plak cite yg anak raja kene sumpah akan mati pd hari lahir yg ke-16. ahli sihir yg jahat, mmg ske menyumpah kan. oleh itu kurangkanlah menyumpah :P

lepas tu, aurora (puteri) ni pun mmg disumpah wkt umur 16. die pengsan sampailah putera die selamatkan die. actually putera dah pernah jumpa dia waktu dia lahir dulu, tp mana nak ingtkan. but, itulah org kata kalau jodoh tak ke mane. sumpahan pun berjaye dikalahkan. hebatnya cinta!

sleeping beauty


and the 3rd, beauty and the beast. yang ni memang sdeyh aa skit. sobbb. tp cite ni mmg bg aku antare yg mcm, memang mendalam la. ni baru cinta sejati. ini pun mcm gabungan cinderella + sleeping beauty sbb ada 2 org kakak yg annoying, + ada sumpahan-sumpahan.

and aku benci gile dgn mamat poyo bajet hensem dlm cite nih!

beauty and the beast


mermaid pun aku suke... tapi antare 6 org puteri ni, aku rase cerita ni paling aku tak boleh tengok sebab aku rasa cerita ni paling sedih. sebab ariel ikan duyung, sanggup hilang suara sebab nak pergi naik ke darat nak jumpa putera dia.

tapi ahli sihir tu jahat. putera tu terpedaya. tu aku sedih tuh. sobbb. tapi cite nih tetap comel sebab ade ketam yg bnyk mulut and ikan kuning comel gile tuhhh!!! :)

aladdin kire aku biase-biase ah. hehe. tapi selalunya cite camnih, yg 1st ori version nih je best. maksud aku, kan ade cinderella 2, beauty and the beast 2, tp cam kureng. sbb tu org kate ape tuh, yg 1st mmg selalunye yg plg best. betul betul betul.

actually. aku nak buat post pasal aku berangan kalau masuk syurga dpt baju gown cam die org ni. da meleret jadi pasal princess-princess disney. haha. ape pun sampai skrng pun, kalau ade cite nih dkt disney channel. aku nak tgk punye! ohhh, astro dkt rumah ni ada disney channel pun, utk aku je ;')


No comments:

Post a Comment