Thursday, January 28, 2010

answering all the questions




and so, back to the 2nd last post. thee. questions2! thanks 4 those who asking.

1 - aiman mmg comel! haha. comel! seriously ;)) take care 2!

2 - fateha = apa yg betul2 nak / cari dlm hidup?
A ; hurmmm... sebenarnya apa qla nak, simple je. simple sgt. mama pernah tnya. dan qla pun pernah minta dgn tuhan. tp minta doa, tanpa usaha pun x guna kan. eheh. secara umumnya qla nak - bahagia & berjaya dunia & akhirat. sbb tu bday sape2, insya Allah qla akan doakan serupa mcm ni jgk. sbb qla rase, itu yg terbaik yg semua org pun nak. that's in general. eheh...

secara detail skit, (skit je nnt jd essay T__T) ermmm... qla nak berjaya dlm ape yg qla buat. cth skrng study. nnt kerja pun qla nak biarlah berjaya, puas hati, & berbaloi dgn tujuan hidup. ttg bahagia... qla nak bahagia dgn org sekeliling. fmly especially. kwn2. semua lah yg berkait secara langsung / xlangsung. dan nnt. kelak kalau qla berkeluarga, lg lah lebeyh mendalam bahagia dunia & akhirat itu. qla x baik, jauh dr sempurna, dan qla perlukan seorg suami yg jauh lebeyh baek dr qla dr semua sudut, supaya blh bimbing qla ke arah kebahagiaan & kejayaan dunia & akhirat tu. camtulah ;))

3 - azwan = apakah soalan yg patut ditanya agar hg pilih untuk dijawab?
A ; haha. semua soalan yg masih logik dan tidak terlalu mengguris mana - mana pihak. XDD

4 - Sidqi - 1) adakah sid hensem? 2) sid hensem kan? 3) soalan cepumas. weh ko single ke x skang ni? ;D
A ; hahahahha. 1 - jujurlah. kaw makin handsome! zaman skolaaa dlu muke serious je.
2 - ye, makin handsome, makin pandai, makin... semua ke arah lebeyh baek la weyh! hahahah XDD x tpu!
3 - single? ngeh3... apekah soalan kaw tu? kaw raseee? wahahaha... (kaw de calon utk aku ek?? -___-)

5 - keyna = kamu free x 20-21 feb nih?
A ; adehlah. memandangkan daku berada di final sem, agak tidak boleh agak ape yg akan berlaku... huhu. mmg last minute la jwpn daku! hehe. tataw lg weyh free ke enggak. akan ku cuba curi mase ye ;))

6 - azwan = apa yg boleh membuat hg berhenti blogging?
A ; hurmmm.. kdng2 mmg rase nak delete blog ni, mmg rase nak stop. tp, pk blk. syg. sbb 1 - aku ni pelupa. blog ni jd tmpt utk aku ingt blk jatuh bgn aku, n ape aku da buat dlm life ni. 2 - kenangan. 3 - aku rase ade setgh bnde aku tak mampu nak luahkan dkt sape2, jd blog ni mmg da mcm, diri aku. n mmg seswai dgn tujuan aku berblogging - kepuasan diri sendiri, diari + daily life routine, dan mane yg ade pengajaran tu, utk dikongsi.

ok. berbalik pd soalan hg. ape yg mampu buat aku benti berblogging. org serang aku, tak buat aku berhenti. da penah kene serang pun. haha. ermm... ramai org x puas hati, (tah sumpah tataw pe org x puas hati), still aku biar je menulis sbb aku rase tu hak aku... jd. aku rase jwpn terbaik utk soalan hg ni, aku akan berhenti berblogging kalau 1 - mama/abah arahkan. 2 - aku kene tngkp ISA. 3 - kalau aku kahwin nnt, suami aku tammo lg aku ingt kisah lama. haha. XDD

7 - fatynadia - u have such a good brain, pernah dapat offer in medic, engineering yang kita tahu akan memberikan sebuah masa depan yang sangat cerah. tetapi kenapa qila beralih arah untuk mengambil jurusan media?

fatin pernah baca sebelum ini, qila mahu lakukan perubahan dengan tidak mengambil peluang2 di atas sebaliknya lebih menyukai media yang banyak berjalan menulis dan sebagainya tetapi bagi fatin, alasan2 tersebut tidak cukup.

A ; owh. no no no. fatyn, i was once, back to when i was in 2ndry school, pernahlah berpk... medic, engineering pe sume tu menjanjikan masa dpn cerah. tp, ble pk blk, fatyn tgk fenomena skrng. cth terdekat la, fmly / anak2 kwn parents qla. ade cousin tu graduate economy from UK, tp last2 bukak cafe. cousin qla graduate degree engineering dkt UTM skudai, ends up customer service d celcom. cousin qla lg sorang, degree law UIA, ends up advertising. antara main reason jd camnih 1 - dlu blaja ambik kos x minat. so blaja utk fmly. 2 - market x de. persaingan sengit. rezeki masing2 jgk yg tuu... so. qla rase, ttg kos tu fames ataw tak, terjamin ataw tak, bukan persoalannye. sbb, bg qla minat n market tu penting. n focus, ape yg kte btol2 nak. media - market berlambak wlpun persaingan sengit + minat qla makin lame makin mendlm. ;))

media. hurmm... dlu, mula2 belaja ni. selalu jgk ragu2. btol ke ape qla ambik ni, sure ke blh go on? teringt jgk law, n biotech sume tuhh... tp, qla pk jgk, future kelak n kemampuan qla. engineering mmg qla tolak tepi awal2 sbb qla x pernah minat skittt pun dlm beberapa kos sejak dr kecik lg - economy. account. engineering. architecture. TESL. minat tu skit pon x de, tp qla taw ramai yg berjaya dlm kos - kos ni. dan qla try something new, dr sains, qla ke media. wow! seriously bnyk sgt bnda baru qla blaja. bnyk bukak mate qla ttg dunia dan ilmu. bhwa ilmu tu terlalu mendlm, setiap aspek kehidupan ade bnykkkk sgt perkara yg nmpk simple, remeh, org tak ambil kisah tp sebenarnye ia sgtlah mendlm.

seriously. mama n abah mane skee qla ambik media, at 1st. cikgu seornggg pun tak support. haha. kawan2 semua terkejut jgk. well, 98% kwn2 qla semua ambik sains - medic. pharmacy. account. statistic. engineering. archi. n so on. makanya... qla pun, well, dah pilih, nak x nak kene redah. n it fix myself very well ;)) slowly, they can c how i enjoy entering this world. and they amazed of what i'm doing, learning. now, semua kawan2 n cousins as well, ade yg jeles. sbb seronok tgk qla. haha... this media world. nmpk je cikai, nmpk je relax. tp sebenarnya impact kami, media team, sgt besar utk semua aspek kehidupan lain yg bunyi jauhhhh dr baik drpd media. and. i'm so proud to b a broadcast student ;)) satisfaction.





No comments:

Post a Comment