Sunday, February 27, 2011

first time aku makan... untuk tahun ni lah

assalamualaikum wbt!

heyyo. sebenarnye kan aku sesangat mengantuk di saat ini, dan perasaan tu menyerang aku tetibe time duk gelak-gelak dgn keluarga tercinta tadi. dan aku pun sepatutnya selamat ber kroohhh krohhh atas katil sekarang, tapi aku nak tulih gak dalam blog aku yang aku gi makan kenny rogers tadi. ada rase cam nak lempang tak? lempang aaaaa. tadi bangun pagi, mama call aku *bukan men lagi dalam rumah pun call*


mama : kakak, abah tak de. kema tak de. jom kita makan luar nak? mama malas masak.
aku : okay ma. makan mane?
mama : ikan bakar ke? *dlm hati, ikan bakar lagi? (semalam aku dah makan)*
aku : okay ma. tak kisah.


then tetiba mama nak madam lim's plak. lepas tu last-last kenny rogers sebab aku tetiba sebut lame tak makan kenny roger's an. sekali jadi lak tuh, aku tataw nape aku excited lebih. and aku rasa puas hati gila dapat makan tadi, cam best aa. terima kasih lah mama sebab belanja! :D


Photobucket
TA DAA. pakcik kenny ayam golek sedap!


tapi sebelum aku gelojoh, aku nak cakap pasal semalam dulu. semalam aku kuar dgn BF aku, pastu an dia dah on the way ambik aku baru dia cakap nak gi Melaka sekali dengan family dia. Memula aku cam kelam kabut juga sebab last minute an, tapi sebab aku baru nak jumpa dia minggu ni since dia makin bz dah final sem, aku pun setuju je sebab ingatkan gerak awal. sekali an, kita orang sempat melantak, sempat gi carwash dalam mesin ada berus bulu-bulu automatik, sempat gi beli barang dapur lagi *eceh*. tak de ah, aku gi beli ceklat untuk anak buah dia je.

pastu dalam kul 6 camtu baru kita orang gerak, family dia termasuk suami & anak2 dua orang kakak dia - along & angah. sampai dah 9 lebih, pastu an siap berdiri lagi nak tunggu seat, macam pisang goreng panas. last-last, air dah habis 2 jugs, kuaci dah habis telan, akhirnya penantian tu memang berbaloi-baloi! kte orang dapat makan ikan bakar, udang, sotong, kepah kot, ketam. dari sudu dengan garfu, terus aku makan dengan tangan lah an. tapi memang puas hati gile! time pergi aku tak tidur, time balik tersengguk-sengguk aku tidur. haha. habis makan, terus balik KL & sampai rumah memang terus aku membuta. okay TQVM utk namin, auntie, uncle, along, angah semua! :)

OKAY BACK TO THE TOPIC,
kita orang berempat anak dara ni gi ah JJ dekat rumah aku ni gi makan. excited gila aku sebab aku rasa lama gilaaaaa aku tak makan sini. dulu last adalah waktu Finaz balik Malaysia tahun lepas.


Photobucket
mentang-mentang ada WiFi an, kak sally & auntie aku apa lagi.
auntie aku yang ni memang aku panggil auntie je.


Photobucket
wanita paling aku sayang di dunia, tiada ragu lagi.


tunggu punya tunggu, tak de la lama mana pun, sambil tu duk borak la gelak dekat orang. Cerita tentang nenek aku. Aku panggil cik. Tak silap aku memang orang Terengganu camtu. sambil tu aku duk intai-intai mana lah menu aku tak sampai lagi. muahahaha.

lepas tu sampaiiiiiiiiii. bukan main sengih aku, sampai aku makan berapa suap dah baru aku teringat nak ambik gambar. tskk. menu favorite aku semestinya lah ayam black pepper dia. paling aku suka tahu nape, sebab side dishes dia boleh pilih 3 + muffin lagi!!!


Photobucket
muffin aku mesti la yang ceklat :)


Photobucket
tengok menu aku, dah comot sebab aku dah makan dulu baru ambik gambar.


aku makan memang licin lah, puas hati if ada sesiapa berniat bawa aku makan buffet :P puas hati dapat makan tadi, Alhamdulilah. Harga Kenny Roger's ni tak de lah mahal gila, just air je mahal sikit dengan tax dia. goverment tax 10%, service charge 5% - tax je RM 16 tadi. perghhhhh. apakah? leh tak aku nak kedai makanan bebas cukai? :(

okay aku dah ngantuk gila, till then, sweet dream, buhbye!

No comments:

Post a Comment