Saturday, December 18, 2010

Kelantan-KL-Kelantan

salam. so, what's up? aku agak frust neh sbb tak jd gi Tambun Perak, which is why i'm writing right now, sebab ak demam panas. wuwuwuwuw T__T semalam ak sampai KL lewat ptg, aku tidur around 10pm, sbb aku dah rase badan aku panas lagi. sekali kul 3 lebeyh pg td ak terjage, badan ak panas gile, mata aku berair, tekak nak telan air liur pun sakit sampai ke telinga & kepala. aku mkn obat demam, baru blh tidur semula. tak pe. dah makin ok sikit. :)

13th-15th december, isnin - rabu, sherry, kwn gile wkt ak dkt MRSMKL dlu dtg stay dkt rumah aku. so here's the thing. die sampai isnin tgh hari lunch, then aku gi karokae dgn mama pun join dkt wngsa walk :P 2 jam = 60hinggit ++ 2 air + pop corn. perghhhh. baru ku tahu suara sherry sedap & leh tarik panjang-panjang. aku? melalak je. wakakaka.



the next day 14th december, selasa - ajak yamin, naiya, ronggeng sekali. KLCC je. sbb last hari tu da bwk sherry gi mid valley. tinggal kte org ber4 je la ade dkt KL buat masa nih. tak tgk movie, ia btol2 hari sherry, sbb kte org teman sherry shopping je. HAHA. dan kebetulan, semua pun pakai hitam, cam black metal and duit aku habis utk makan je hari ni. ice cream, lunch, mark & spencer cookies. muahaha.


makan gelato fruity, ice cream itu WAJIB.


naiya, yamin. tak habis-habis spaghetti carbonara.


habis segala pokok pun bantai. ingt dkt KLCC ta de pokok?


wuhuuu. bkn selalu nak ambik gmbr latar belakang KLCC.


okay ini lawak sbb ak suruh die org sengih JGN NAMPAK GIGI.
sbb kte org mmg ta biase sengih ta nampak gigi neh...


HAAA. like this lah!
SENYUM NAMPAK GIGI sampai ke telinga.


tangan naiya panjang, hebak ambik gambak semua 4 org. :D


15th - 17th december, rabu - jumaat. aku naik flight ke kelantan dgn sherry. dekat kelantan ni pun ak tak beli hape, like mmg tak beli hape sbb ak ade cash in hand RM100 je. itu je. which is kalau aku nak beli kain batik, tudung ke ape, mmg nanti aku pun serba salah sbb nanti tinggal sikit gile takut kalau ade apa-apa emergency, so i spend it all on FOODSSS. and thank youuu sherry, umi, aeh sebab banyak gileeeeee aku makan dkt KELANTAN!


1st day, and last day before aku balik, aku minum air nih ---
best durian belanda juice on earth.
dkt Sim Cafe, Kg Bendahara, Kelantan.


siap ade patung predator lagi.


sizzling die tayah ckplahhh banyak gile, kenyang gile.


lepas tu aku mkn ice cream yg sgt besar dlm kon panjang for only RM 3.50, aku cam sgt terkejutttt. malamnye aku gi pasar mlm pasir mas, beli nasi kerabu, and macam-macam lg tapi aku membisu sebab aku diarahkan berbuat demikian sebab nnt die tahu aku org luar, die jual mahal.

esoknye, aku dibawa ke pasar lama, pasar baru, tak lupe rantau panjang yg panas amat sgt sampai aku dah jd burn berkilat nih. breakfast nasi gulai okayh! yg sedap gileee dkt sekolah zainab, which is macam nasi ayam dara lah ye kwan-kwan di KL. tgh hari tuh ak yg still kenyang, makan laksam plak. tp mmg berbaloi, penuh kot die buh dkt aku, 2 hinggit jeeeeeeee.


laksam, laksa penang, laksa kuah lemak.


cara masak akok tradisional. siapa tak kenal akok tuh, mmg bandar la korang! :P


then gi rantau panjang, baliknye makan akok segar, malam tuh makan nasi kerabu lagi, yong tau foo, colek, semua hasil umi & sherry yg rajin memasak, membeli dan ak sgt terlebeyh makan dekat sini!

17th december - last day, breakfast nasi goreng sotong cam best, lunch lagi air durian belanda, claypot tomyam mee, and aku yg gelabah sbb dah lambat check in kul 2pm, terus boarding, fly around 3pm, back to KL.

ambik ko, hari ni demam terus. wuwuwuw. ape pun thank you so much everyone esp mama abah sbb bagi peluang utk jalan sendiri, umi sherry aeh sbb layan habis baik. till then!


No comments:

Post a Comment